Mimpi

Kenapa aku tiba" berada dirumah kontrakan mu? Oh ya,kau mengundang ku datang..
Hah,aku rindu pada mu..
5 tahun sudah sejak pertemuan terakhir kita..Tapi perasaan ku masih sama..walaupun banyak laki" lain yang singgah,tapi tak pernah bertahan lama..dan aku berdalih hubungan kita hanya sebatas persahabatan,,

Lalu,kenapa ada ibu mu?lalu,siapa perempuan itu?dia cantik,tinggi,dewasa,rambut coklatnya indah bergelombang,bulu matanya tebal dan sebelah lesung pipit pemanis dipipinya..
Dia bukan saudarimu,aku mengenal saudarimu yang sudah mengenakan hijabnya..
Kenapa ibumu tak mengacuhkan aku?dia hanya diam melihat ku..
Ah!aku tau,ini gadis yang dijodohkan denganmu,kan?
Dia pantas bersanding denganmu,tentu ibu mu lebih selektif dalam mencari pasangan yang pantas untuk mu..aku tau kau,kau dengan segala kecerdasan mu,pekerjaan mu dan status keluarga mu..
aku sudah berusaha untuk ramah.aku hanyalah seorang tamu.

Tiba" kau mengajakku ke suatu tempat,disalah satu sudut rumah mu..
Kau memelukku dan mencium keningku..
Aku tersentak,kenapa tiba"?dan kau berkata kau tak ingin dijodohkan,kau mencintaiku..kau memohon maaf dariku atas segala kebohongan yang telah kau pendam,tentang perasaan mu..
Aku takut,apakah kau benar" jujur?setelah hampir 8 tahun aku memendam perasaan ku...dan kau tau itu...
Jantung ku serasa hampir lepas dari tampuknya..
Entah aku harus bahagia atau tidak..karna inilah yang aku idamkan..tapi ibumu?

***
aku terbangun dari tidurku,ternyata hanya mimpi yang terasa hampir nyata..
Dan aku rasa aku masih mencintaimu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Posting Komentar